August 01, 2009

Clip On Earring

I've got this pattern and technique from a book. A clip on earring made by cooper wire, which is suitable to those who have no earring hole or with sensitive skin.
这个款式和技巧是从书上学来的。用铜线拗成的夹式耳环,非常适合没有耳洞或容易敏感的人。Side view. techniques to make these 2 pairs of earring is quite different due to the shape of beads, which the back of pearls are round, whereas the back of rose beads are flat.
从侧面来看,其实制作这两对耳环的技巧会有点不同,原因就在珠珠的背后也是圆形的,而玫瑰花的背后是平的。这些技巧可是在浪费了不少线材之后才领悟到的。
I'll wearing this earring for whole day long to test for its durability, stay tuned for the result.
佩戴夹式耳环其实很怕会掉,所以今天我会一整天戴着,以测试它的耐度, 敬请期待下回分解。

7 comments:

jeslyn said...

新的嘗試哦。其實比較希望你提供真人示範帶上這耳環的照片。。哈~

Joan said...

我人不美,怕放了真人示范,之后没有生意。。哈哈~~

jeslyn said...

那會啊~可以是看到美美的耳朵哦。

Joaan said...

我喜欢这个~
因为我的耳洞没了~
有没有酷酷的造型呢?
我要和你购买~

Joan said...

jeslyn...好啦好啦,下次我找真人示范
Joaan, 酷酷的造型定义很广也。。。我会做一些去pipit卖,你也有去,对吗?到时来看看酷不酷。。^.^

Joaan said...

好的~那pipit活动是见咯~

Macchiato Gurl said...

wow.. new idea! ^^