April 01, 2009

A Jewelry Set for Dinner

我的天啊,终于完成了这套适合晚宴的套组。这个花了我两个星期的时间,断断续续的做着。
花时间的原因是因为每一个eyepin都是我自己一个一个拗出来的 :p。因为务求每一支eyepin都不会相差太远,一些不太达标的都被我狠心的丢掉,所以浪费了不少的wire。再加上好多粒水晶wire的夹攻下报废了,一整条项链下来,还真的是损失惨重。
Phew...... fianally finish the dinner set. it's take me 2 weeks to completed.
I handmade the every single part of this set, from eyepin, jump ring to earring hook, all these process is really time consuming. All lot of material been wasted due to my tight quality control, haha~~~and some swarovski crystal broke by the wire, cry~~~~~
I was satisfied with the end result, really shine and sparkling these pieces, which can not show in the picture.
实品很闪亮,可是我的老牙相机拍不出这种效果。

侧面。

大方的用了纯银的扣,还有作了一些花样。
sterling silver lobster clasp.
配对耳环,作简单一点,这样就不用跟项链争风头。同样的耳勾也是自己做的。
A simple matching earring.

6 comments:

jeslyn said...

真漂亮啊,很有整體感啊。配上黑色的晚禮服的話,就真的高貴到不行啦。XD

Agnes Sim said...

walaueh...用了那么多的珠子。厲害

Joan said...

Jeslyn, thks!!

Agnes, 真的好多咧,做到我手要断了。

a hippy said...

walao eh, 很美叻!美到~ 我喜翻这个!!

jenny said...

看起来真的很高贵~
不过。。。用这样多水晶,很贵的侯~

Joan said...

Irene: thks!!

小野猫 : 是有点小贵啦。。。